22 mars 2013

Oväntad färgkombination igen och planer för dagen

"Utan titel än så länge", 2013, akryl och collage på duk, 50x50 cm

Alldeles nyligen inredde jag vårt nya badrum i turkos och orange, och nu har jag målat en tavla i orange och lila. Och jag som trodde att jag inte gillade orange. Kanske dags att inse att orange är riktigt fint i kombination med rätt färger. Jag har fortfarande lite svårt för färgen tillsammans med brunt, trots retrotrenden. Det kanske kommer så småningom.

Idag har jag en lång lista att beta av. Så pass lång att jag kände hur stressen började krypa på mig i går kväll när jag insåg att mannen ska åka bort efter jobbet, och jag också måste klämma in handla mat och hämta barn på min redan knökfulla lista. Jag får försöka vara extra effektiv under dagen istället. Det jag måste hinna med idag är:

- slipa spacklet på de ramar jag snickrade ihop igår.
- måla lager två på ramarna
- fixa upphängningsanordningar på de färdiga tavlorna och skriva dit titlar
- måla lite på två tavlor som jag inte riktigt är nöjd med
- bestämma vilken tavla som ska hänga på Sandvikens konsthall
- köpa några ramar och passepartoutkartong till återvinningstavlor (eftersom jag ändå ska åka och handla)
- skicka en beställning
- betala några räkningar (måste få det gjort så jag inte glömmer bort det)
- påbörja fyra återvinningstavlor
- fixa i ordning och skicka ut en mailinbjudan till utställningen (skulle ha gjorts för länge sedan)
- och säkert tusen saker till som jag inte kommer på just nu...
* * *
I have a long list of things to do today.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...