22 mars 2013

Nu gör jag kväller

"Utan titel än så länge", 2013, akryl och collage på duk, 50x50 cm
Tredje och sista (för den här gången) tavlan med hus och "lapptäcksmönster". Fotot är riktigt dåligt så färgerna stämmer inte alls överens med verkligheten. Jag håller tummar och tår för att det ska bli snöfritt och relativt vindstilla i morgon eller på söndag så att jag hinner fotografera mina nya tavlor i bättre ljus. Jag var på väg att ta några bilder utomhus idag när det var uppehåll, men så fort jag plockade fram kameran började flingorna vina framför ansiktet igen. Typiskt.

I övrigt har jag betat av en hel del på listan. Det som tog längst tid var att fixa till några tavlor som jag inte var nöjd med. Det slutade med att jag målade om en av dem nästan helt och hållet. Fast nu är jag nöjd. Tror jag i alla fall. Nu lägger jag förberedelserna åt sidan och ägnar mig åt familjen resten av kvällen. Jag får ta nya tag i morgon bitti.
* * *
My last (for this time at least) house painting. The photo is not very good and the colours are all wrong. I will try to take a better photo tomorrow.

2 kommentarer:

Maria - JAG BLOMMAR sa...

Skönt att ta paus och nya tag nästa dag! Hela bilden känns som "kväller" så det passade ju bra. Sådär lite skymning...

Elin sa...

Jag funderar över titel på den tavlan... Skymning kanske kanske kan vara något...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...