16 mars 2013

Kvällsjobb och begränsad upplaga



Snart är det dags för en ny utställning, vilket innebär att jag har många nya konsttryck som ska läggas ut i webshopen på Signerat, men innan jag gör det måste jag städa lite där. För någon vecka sedan började jag det tidskrävande arbetet med att lägga till fler storlekar av de gamla trycken, och fortfarande har jag ganska många kvar. Därför sitter jag här på en lördagskväll och jobbar framför datorn medan resten av familjen tittar på teve.

En nyhet är att jag bestämt mig för att göra alla tryck i en begränsad upplaga. Varje storlek görs endast i tjugo exemplar och när de är slut så plockas de bort från butiken. När jag började sälja mina tavlor som konsttryck tyckte jag att en begränsad upplaga skulle vara alldeles för besvärligt. Jag trodde att det skulle bli krångligt att hålla reda på hur många jag sålt, men med tiden har jag insett att det kan vara ganska rörigt att ha ett alltför stort utbud också. Om inget tryck säljer slut blir det så många att hålla reda på till slut. Dessutom kan det ju kännas lite mer exklusivt att köpa ett tryck som det inte görs så många av. De nya trycken är alla numrerade, men de gamla som jag redan har sålt några exemplar av, får jag skriva upp i en bok här hemma. Det fungerar det med.
* * * 
These last weeks I have spent a couple of hours now and then updating my webshop at Signerat.se with new sizes of my old art prints. I have also decided to make limited editions of them all. I only make twenty prints of each size. The webshop at Signerat.se is only for swedish buyers, but if you live somewhere else, you can send me an email and we will fix it.

2 kommentarer:

pauline sa...

these paintings are so lovely... something about only seeing the legs that i love. Makes me wonder who the person is. :-) Beautiful work! xox

Elin sa...

Thank you Pauline :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...