28 mars 2013

Dags för hängning

"Återvinningskonst 54", 2013, 15x15 cm
Allt börjar falla på plats inför utställningen, precis som det alltid gör. Klockan tio kommer min svärmor och hjälper mig iväg med alla tavlorna, men innan dess ska jag ha hunnit med att rama in fyra återvinningstavlor, (De är redan monterade på passepartoutkartong så det ska inte ta så lång tid.) hitta på titlar till fyra tavlor (vad jag har grubblat!) och skriva ut några tryck.

Det retar mig lite att jag inte fått till bra fotografier på några av målningarna. Mina kunskaper om fotografering räcker inte till för att klura ut varför vissa bilder blir perfekta i färgerna medan andra blir helt fel. Tidigt i morse gick jag ut i morgonrock och storstövlar för att ta en sista bild på de målningar som krånglar. Jag tänkte att morgonljuset kanske är bättre än skuggan mitt på dagen? Det visar sig. Blir det inte bra så får jag helt enkelt strunta i att göra konsttryck av just de tavlorna.

Bäst att sätta igång!
* * *
I am almost finished with all the preparations for the exhibition. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...