4 mars 2013

Återvinningskonst igen

"Återvinningskonst 49", 2013, blandteknik, 15x15 cm
Den här återvinningstavlan är ett beställningsjobb som skulle likna en tidigare gjord tavla med en röd skål. Då var det en text på själva skålen, men den här gången ändrade jag texten och flyttade upp den till bakgrunden.
Orden är inte lika synliga i verkligheten som de ser ut att vara på fotot, utan smälter mer in i färgen. Jag vill gärna att man ska få gå nära för att upptäcka detaljerna.

På sistone har jag fastnat ordentligt för att leka med strukturer i mina större målningar, något jag alltid gjort i  återvinningskonsten. Här har jag lagt flera lager tunt silkespapper på bakgrunden, målat många lager akrylfärg, stänkt vatten och torkat av och målat nya lager tills jag kände mig nöjd. Duken är gjord av en tunt bomullstyg i vitt som jag sedan målat på. Och så kunde jag inte låta bli att göra prickar. Som vanligt.
* * *
One of my recycled paintings.

4 kommentarer:

Tant Emma sa...

Superfint som alltid! Och prickar...det är bra grejer det :)

Elin sa...

Ja, prickar tröttnar jag aldrig på :)

iHanna sa...

Ååå så fin!

Elin sa...

Tack Hanna :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...