9 februari 2013

Om man börjar i ett hörn så...


På något konstigt sätt är det så att när vi börjar rusta i ett hörn av huset, så blir jag så väldigt sugen på att göra om överallt. Samtidigt. Hur kommer det sig?

Jag har länge funderat över hur vi ska göra med sovrummen i vårt hus. Som det är nu så har vi alla våra sovrum på övervåningen, vilket har fungerat bra medan barnen varit små. Nu är en på väg att bli tonåring och de andra två är också ganska stora så jag skulle vilja flytta ner vårt sovrum till nedervåningen. Dessutom är Sonias rum ganska litet och mycket svårmöblerat, eftersom vi var tvungna att dela av ett rum med en vägg för att få till ett extra sovrum när hon föddes.

Vi har grubblat fram och tillbaka över hur vi skulle kunna fixa till hennes rum så att det blir bättre lekyta och mer förvaring, men inte kommit på någon smart lösning. I morse kom Peter på en helt annan idé. En mycket enklare lösning. Vi tar helt enkelt bort den vägg vi byggde för sex år sedan och så flyttar jag upp min ateljé dit. Det blir då något större än den jag har nu, och det gör ju inget  om Greta går igenom där för att ta sig till sitt rum. Vårt sovrum blir då i mitt nuvarande målarrum och Sonia får ta vårt nuvarande sovrum. Perfekt. Jag vill börja på en gång!


* * *
We are thinking about moving our bedroom downstairs, and the studio upstairs...


4 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Jag förstår dig för jag är precis likadan. Det ser ut som en bra planlösning. Åh vad roligt med nytt badrum och nya rum.

Elin sa...

Ja, jag vet ju att du har gjort en liten omflyttning själv på sistone :) Det bästa är att tjejerna tyckte det var en toppenlösning också, annars hade det blivit lite svårt att genomföra.

Ellet sa...

Åh vad kul! Och visst vill man börja överallt samtidigt? Jag är en sån som gillar att ha fem projekt på en gång, för då kan jag välja lite vad jag känner för att göra. Sambon förstår ingenting men jag tänker köra på det ändå! Maha!

Elin sa...

Ellet: Min man tycker att vi ska vänta till våren också... Jag har redan gjort en ritning över vårt sovrum och bestämt vilka garderober vi behöver. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...