8 februari 2013

Den sunkiga verkligheten

Tidigare har jag visat bilder från vår pågående badrumsrenovering. Då handlade det om nostalgiska minnen från svunna tider i form av vackra tapetrester, kammarlås och bakelit. Riktigt så vackert är det inte överallt. Den befintliga toaletten som blir en del av det nya, större badrummet går istället i tidigt åttiotalssunk. När vi flyttade in var väggarna storblommiga i brunt och vitt, och i ett försök att undvika att drabbas av yrsel varje gång vi gick på toaletten, målade vi om väggarna i en alldeles för blå färg. Dessutom vägrade färgen att torka ordentligt (efteråt har jag lärt mig att det har med mjukgörarna i plasten att göra) så väggarna har fungerat som ett stort klistermärke. Väldigt trevligt i en familj med tre barn och tre katter. Sedan vi fick en fungerande toalett på nedervåningen, har det här rummet mest använts till förvaring av smutstvätt. Men inte nu längre. Nu ska det bli mitt favoritrum i hela huset har jag tänkt. Snart så.
* * *
Some more pictures from our bathroom renovation.

4 kommentarer:

Tant Emma sa...

Det kommer bli superduperfint säkerligen. ´
Ha en härlig dag!

secondhandia sa...

Jag tycker att det känslor som gäller när man tittar på konst, man ser att dina damer de tänker på något och har en del inombords. Vad är det de tänker på?? Underbar tavla ..med andra ord.

Ellet sa...

Det kommer bli hur bra och lyxigt som helst!

Elin sa...

Emma och Ellet: Jag hoppas det :)

Secondhandia: Jag gissar att du pratar om tavlan lite längre ner och inte badrummet ;) Tack!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...