26 februari 2013

Och så kom det något annat emellan


Ibland blir det inte riktigt som man tänkt. Ibland blir det något annat, som är lika bra. Efter att ha skrivit morgonens inlägg om att jag skulle måla på mina förberedda collagebakgrunder, kom jag plötsligt ihåg att jag hade en beställning som väntade. Tre små återvinningstavlor hade jag lovat att göra, och det var lite bråttom. De andra tavlorna får därför vänta till på torsdag när det är målardag igen.

De enda förhållningsorder jag fick från beställaren var att det skulle vara en skål, en båt och en med något rött i som skulle passa till en tidigare målning. Eftersom jag bakade kanelbullar i går kväll, så fick den tredje tavlan bli en sådan på en rödrutig duk. Som vanligt har jag haft riktigt kul när jag har gjort de här återvinningstavlorna. Inte tänkt alls, utan bara limmat och kladdat, målat och sytt. Målarrummet ser ut som ett bombnedslag och mina fingrar är fulla av färg, men det är som det ska vara.
* * *
This morning I thought that I was goint to paint my collaged canvases today, but then I realized that I had to make some recycled art that a friend ordered. A boat, a bowl and a cinnamon bun. I had a lot of fun. I will have to save the other paintings to thursday.

3 kommentarer:

Tant Emma sa...

Det blir sällan som man tänker sig. Men du verkar ha haft roligt ändå :)

Madde sa...

Du är bra du!

Elin sa...

:) Jag hade jättekul!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...