26 februari 2013

Nästa fas i måleriet


Grunden är målad på nio små uppspända dukar. Collagebitar är ditlimmade och figurer infällda (med inspriation från Elke Trittel) som ger en vink om motivet. Antagligen kommer det mesta att bli övermålat innan tavlorna är färdiga, det brukar bli så, men ändå känner jag mig lite tveksam att sätta igång. Nu är lekfasen över och det är dags att måla på allvar, och det gör mig lite nervös. Tänk om det inte blir så där bra som jag ser framför mig att det ska bli? Det enda sättet att få reda på det är väl att sätta igång.
* * * 
I have painted and collaged the background on nine small canvases. Now it is time for some serious painting.

2 kommentarer:

Tant Emma sa...

Det ska bli spännande att se vad det blir :)

Elin sa...

Det blev något annat... som det blir ibland :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...