25 februari 2013

Två punkter avklarade


Solen skiner och humöret känns lätt. Jag känner mig nöjd med mig själv, trots att jag inte varit ute i det fina vädret och rört på mig, som man kanske bör på ett sportlov. I stället har jag betat av två punkter på min lista nämligen att sitta några timmar på högskolans bibliotek för att läsa kurslitteratur, och på vägen hem svänga in på teknikaffären för att köpa mig ett stativ till kameran. Äntligen. Det har stått på min lista i månader och nu börjar det bli dags att fotografera alla nya tavlor. Jag bara fundera ut hur det fungerar. Men först en kopp kaffe... och kanske en promenad i solen.
* * *
I have bought myself a tripod for my camera. Finally.

3 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Åh, jag skulle också ha köpt ett stativ, vad blev det för sort och vad kostade den?

Elin sa...

Jag vågar knappt säga det, men jag vet knappt vad jag har köpt. Jag har skjutit på inköpet så länge, för jag har tänkt att jag ska ta reda på vad man ska ha osv, så till slut fick jag nog och gick in på Media Markt och talade om vilken kamera jag har och vad jag ska använda det till. De föreslog ett stativ och det köpte jag :) Det är av sorten Manfrotto och kostade 1490 kr. Vi får väl se om jag blir nöjd.

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Ok, tack. Jag ska ta tag i det jag också.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...