7 januari 2013

Jag har gjort mig ett litet ritkit


För att det ska gå extra snabbt att komma igång med mina dagliga ansikten har jag gjort mig ett litet ritkit av en gammal plåtlåda som låg och skräpade på skrivbordet. I den har jag lagt några pennor som kan vara bra att ha (några av dem är inköpta medan jag gick på konstskolan i Gävle, alltså för minst sjutton år sedan), ett gammalt sudd (alla mina sudd har en tendens att försvinna här hemma så jag får ta det jag hittar), och sist men inte minst en vass pennvässare. Sedan är en bit papper och någon att rita av allt som behövs (och det senare kan ta längre tid att få tag på...)
* * *
I have put together a little box with tools that I use for my 365 faces. 

8 kommentarer:

iHanna sa...

Du tänker som jag, bra att vara förberedd dagar då det behöver gå fort och det inte finns så mycket tid! Du kanske ska ha en rita av blogg-besökare där man får skicka in ett foto till dig? Jag vill gärna bli avritad till exempel... ;-)

Elin sa...

Aha... smart idé. Ska fundera på det... :)

Tant emma sa...

Vilken bra idé iHanna! Jag skulle också vilja bli förevigad ;)
Elin....ett ritkit är ju inte så dumt alls.

Elin sa...

:)

Anonym sa...

Vilken härlig utmaning. Ett ansikte om dagen. Önskar att jag kunde teckna. Kram

Elin sa...

Mmmm, jag gillar utmaningar :)

Sara sa...

Bra idé!

Elin sa...

:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...