6 januari 2013

365 faces - gårdagens bild

Nummer fem av mina 365 ansikten
Jag ligger redan lite efter med mina 365 ansikten, men det är inget som oroar mig. Idag är det söndag och jag har tid att göra några för den kommande veckan. I morgon börjar jobbet igen och jag vet att jag inte kommer att ha tid att teckna något alls fram till torsdag. Dessutom är det kurs på fredag och lördag så det blir inte så mycket tid då heller, men det löser sig.

Anledningen till att jag gör den här utmaningen är att jag vill utveckla mitt tecknande. Det är sällan jag tecknar annat än snabba skisser på duk innan en målning, och jag vill att tecknandet ska bli ett naturligt uttryckssätt, precis som med måleriet. Dessutom vill jag träna på att rita olika typer av ansikten och uttryck. När jag gör ett ansikte ur fantasin ser de alltid likadana ut (de liknar mig själv...) och det vill jag ändra på. Däremot har jag ingen önskan att blir för detaljerad i mitt tecknande. Fort ska det gå, annars tröttnar jag direkt. Tyvärr innebär hastigheten att det kan bli lite fel ibland också. Förhoppningsvis blir det bättre efter det här året.
* * *
Today I have time to do some more faces for the coming week. I start working on monday and have my art education class on friday and saturday so I wont have much time for drawing then. 

2 kommentarer:

Anna sa...

Hej!

Hittade hit via bloggen Hildas Hem och blev fast en lång stund! Vilken härlig och personlig blogg du har! Hit återkommer jag gärna!

Välkommen att kika in hos mig!
Kram från Gotland!

Elin sa...

Hej och välkommen! Jag tittar gärna in till dig.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...