3 januari 2013

Ett mål för 2013

Ateljé Orsta 
Jag har grubblat fram och tillbaka över om jag ska försöka skaffa en ateljé utanför hemmet. Tidigare har jag skrivit om mina galna idéer om att bygga en i vår ladugård, och det vill jag fortfarande göra, men det känns som en evighet innan det skulle kunna bli färdigt. Det är ett sådant jätteprojekt. Nu har jag äntligen bestämt mig för att jag vill ha en lokal på en gång. Jag har inte tid att vänta. Mitt målarrum börjar bli alltför trångt och jag kan inte göra allt jag vill som till exempel att ta emot besökare (vid utställningar får jag ofta frågan om jag inte har någon ateljé som man kan få komma till), ha kurser (samma sak där, det är många som har frågat) och sedan skulle det också vara roligt att kunna ha en liten butiks/galleridel där jag kan visa och sälja tryck och andra saker jag får för mig att göra. Kanske även sådant som andra har gjort... det finns så många möjligheter.

Problemet är bara var man ska hitta en sådan lokal, för jag har ju en del önskemål. Den ska inte ligga för långt bort, vara lagom stor och inte kosta särskilt mycket. Helst ska det också vara lite Bullerbykänsla över den, ungefär som Ateljé Orsta på bilden här ovanför. Och så ska det naturligtvis finnas vatten och toalett, och några stora rum. Gärna stora fönster och sjöutsikt också, men där tror jag att jag får backa. Det vimlar inte av sådana hus här omkring. Kanske får jag backa på något av de andra önskemålen också, men man kan ju alltid drömma. Faktum är att jag har ringt på en lokal som passar in på åtminstone några av punkterna, men det verkar vara väldigt svårt att få ett svar om det går att hyra den. Vi får se hur det utvecklar sig.
* * *
I want to get a studio outside my home. 

2 kommentarer:

Linda sa...

Elin. Det är så roligt att läsa att det går så bra för dig, att folk frågar efter mer när de ser dina tavlor! Jag blir uppmuntrad själv på något vis...
Jag hoppas verkligen att du får en fin lokal snart och får leva i din dröm!
Kram.

Elin sa...

Tack Linda! Det hoppas jag med. På måndag ska jag ringa till lokaluthyraren igen (för tredje gången - och jag har skickat två mail!!)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...