4 januari 2013

Det tar tid att komma igång igen


Gårdagens målardag blev inte riktigt som jag tänkt mig, fast egentligen så borde jag ju ha lärt mig vid det här laget. Det tar tid att ställa om tankarna till måleri igen när man har varit ifrån det ett tag. Jag lyckades i alla fall att göra collagebakgrunder till fyra mindre målningar innan jag körde fast. Det är ett arbete som inte kräver någon tankeverksamhet och oftast sätter det igång idéer som jag kan jobba vidare med, men inte den här gången. Istället försökte jag leta inspiration i tidningar, på nätet och i mitt huvud, men det gav inte så mycket heller. Jag skrev till och med dagbok för att försöka reda ut mina tankar innan jag till slut gav upp och satte på mig träningskläderna. Det fungerar alltid!
* * * 
I had a hard time getting started with my painting yesterday. It takes time to start when you have been away from the easel for some time. I tried to find inspiration in magazines, on the internet and in my own head but nothing. I even tried to write in my diary to sort out my thoughts before I gave up and put on my training clothes. A little exercise always works.

2 kommentarer:

Elisabeth Lyngbo Sundell sa...

Men vad du är bra på att hitta nya utmaningar, detta ska bli jättespännande att följa!
Kram!!!

Elin sa...

Tack Elisabeth!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...