2 januari 2013

365 faces - en utmaning för hela året


Nytt år och dags för en ny utmaning... eller ny och ny... nygammal kanske jag borde säga. Många har gjort det förr och även jag har gjort några stycken i form av mina morgonmänniskor. Det som är nytt för mig är att jag ska teckna 365 ansikten under 2013. Jag har alltid lockats av utmaningar som sträcker sig över en längre period, men aldrig lyckats genomföra någon. Vi får se hur det går den här gången. 

För att underlätta genomförandet har jag givit mig själv några friheter:


  • Jag behöver inte teckna varje dag utan kan teckna mer de dagar jag har tid.
  • Jag kommer inte att publicera en bild på bloggen varje dag, utan kan visa flera bilder samtidigt, som jag gör idag.
  • Bilderna kan vara snabba skisser eller mer genomarbetade teckningar, beroende på hur mycket tid eller lust jag har.
  • Jag kan använda vilken penna och papper jag vill, men det ska vara en teckning, inte måleri eller collage.
Liknande utmaningar hittar du även hos iHanna som gör 365 collage under 2013. Tidigare har andra bloggare, bland annat Nordljus och Krumilurbloggen genomfört en lite kortare utmaning med 100 ansikten. Sedan har vi förstås Jesper Walderstens 365 teckningar att inspireras av.
* * *
It is time for a new challenge. This year I will draw 365 faces. Many others have done that before, and even I have done it in a shorter period, but this year I will try to stay focused a little bit longer. To make it easier I have decided that I don´t have to draw every day. I can draw more when I have time, and less when I have a lot of other things to do. The drawings can be large or small, I can work fast or slow, and I don´t have to publish a drawing here on the blog every day. I think I will make it.

You can find more inspiration for challenges over att iHanna, Nordljus, Krumilurbloggen or Jesper Waldersten.



7 kommentarer:

Madde sa...

Häftigt och spännande! Låter schysst att ge sig själv friheten att göra fler vissa dagar men 365 allt som allt. Det lockar lite, måste klura på den...

Elin sa...

Jag kommer antagligen att vilja sparka mig själv vissa dagar för att jag gett mig in i det här, men jag VET att det är utvecklande och för det mesta roligt så det är bara att köra!

Catharina Engberg sa...

En bra start! :)

Mika sa...

Oh! Jag är med!!!!

Elin sa...

Klart du ska Mika!! Det vore jättekul att se vad du gör.

iHanna sa...

Så roligt att vi båda utmanar oss detta år, ska bli kul att följa. Du tecknar så fint! Tack för omnämnandet!

Elin sa...

Vi tänker lika :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...