31 december 2012

Mitt 2012

För ett år sedan bestämde jag mig för att 2012 skulle bli året då jag slutade skjuta upp saker, slutade grubbla för mycket och istället började göra. När jag nu tittar tillbaka på allt som hänt så kan jag konstatera att det fungerade ganska bra. Visst har jag grubblat en del, och kanske skjutit upp saker lite för länge, men oj vad mycket jag har gjort! Här kommer en bildkavalkad över årets prestationer. 


I början av året bestämde jag mig för att köpa en bra skrivare så att jag kan göra mina egna konsttryck. Jag är så nöjd med beslutet. Trycken blir så fina och ger fler möjlighet att köpa tavlor till billigare pris och i mindre storlekar, men ändå med bra kvalitet.


Att utmana sig själv är ett bra sätt att hålla igång kreativiteten. Under 2012 hittade jag på hela elva utmaningar för mig själv och andra. Det blev bland annat morgonmänniskor, mönster, kurbitsklotter och linjer i akvarell. 


Jag har aldrig deltagit i så många utställningar som under 2012. Förutom tre större utställningar i Hofors, Årsunda (Gästrik Konst) och Tallbo så hann jag med att visa mina tavlor i Ljusne, Söderhamn, Österfärnebo och Sandviken.


Min första riktiga recension av utställningen i Hofors blev en överraskande bra sådan. 


Trots att jag målat mer än tidigare år har jag också haft tid att gå fyra kurser för att lära mig mer om företagande, intuitivt måleri och bildpedagogik.


Den största utmaningen under året får symboliseras av en bunt kartongkuvert. Jag tänker på att jag äntligen vågade starta mitt eget företag, öppnade en butik på Signerat.se och lärde mig att bokföra. 


Förra året var jag nöjd för jag hade blivit en flitigare bloggskribent. I år har jag mer än fördubblat antalet inlägg och med dagens är jag uppe i 488 stycken. Mer än så kommer det knappast att bli. 


I mars fyllde bloggen fyra år och det firades med bubbel och utlottning av nygjorda konsttryck. Med den bilden avslutar jag årets tillbakablick och i morgon är det dags att ta nya tag och se framåt. 

Men tills dess... Gott Nytt År!
* * *
My year in pictures... I wish you a Happy New Year!

4 kommentarer:

Madde sa...

Vilket fantastiskt år du haft. Jag önskar det kommande lika fantastiskt. Må gott och gott nytt kreativt år Elin.

Lena sa...

Wow! Vilket härligt utvecklande år du har haft. Bloggen blir ju verkligen en dokumentation över vad man gör och vad man har gjort och det blir ju så mycket lättare att se utveckling. Grattis till ditt 2012 och gott nytt år!

Tant Emma sa...

Låter som att ditt år varit kreativt. Du är verkligen en talafull person tycker jag. Det kommer att gå bra för dig det vet jag minsann!
Gott Nytt År!

Elin sa...

Tack alla! Jag önskar er ett fantastiskt 2013 också. (Och visst är det härligt med bloggen som dokumentation - när det känns som om man inte fått något gjort är det bara att titta tillbaka!)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...