28 december 2012

Äntligen piggare



Under julledigheten har jag inte ägnat mig åt något kreativt arbete. Inget måleri, inget skrivande, inte ens något julpyssel. Först och främst beror det på att jag har ägnat tiden åt att umgås med familj och vänner, men också på grund av en ordentlig förkylning som tog all min energi. De senaste två dagarna känner jag mig mycket piggare och jag längtar in till målarrummet, men jag har inte riktigt hittat tiden att gömma mig därinne nu när hela familjen är ledig. Jag kanske får förhandla med min man om lite målartid i morgon. 
* * *
I haven´t had the time or the energy to paint since mid december, but now I feel the need to spend some time in the studio. It is hard to find the time when the whole family is home though, I may have to negotiate with my husband...

2 kommentarer:

Catharina Engberg sa...

En fråga bara: Var lämnar du in dina målningar för tryck?

Elin sa...

Jag gör dem själv. Jag har investerat i en lite dyrare skrivare som skriver ut med pigmentbläck på konstpapper.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...