23 december 2012

Raggsockor, näsdukar och funderingar


Julmusiken strömmar ur högtalarna, granen är klädd, huset är någorlunda städat, de flesta paketen är inslagna och kylskåpet är fullt av mat. Vi har inte hunnit bygga ihop pepparkakshuset eller koka knäck, men det blir jul ändå. Jag försöker ta det lugnt och kurera min envisa förkylning med raggsockor på fötterna och varmt te med honung.

Medan jag går här hemma och skrotar funderar jag över året som gått, vad jag har gjort och vilket nästa steg ska bli. Under höstterminen har jag inte haft mycket tid över för måleriet, vilket oroar mig lite. Samtidigt känns bildpedagogikkursen helt rätt och jobbet på skolan också, och för första gången på länge har jag tyckt mig ha en fungerande balans mellan mina olika jobb och familjen. Under nästa år måste jag dock hitta ett sätt att få mer tid för måleriet igen, och jag har några idéer om hur jag ska göra, men det berättar jag om en annan gång. Nu ska jag snyta mig för tusende gången, och ta en köpeknäck innan jag funderar vidare. God Jul!

* * *
The house is clean and decorated for christmas, and I feel calm. Unfortunately I have a cold but I try to cure it with hot tea and honey. While I rest I think about this year, what I have done and what my next step will be. I have had less time to paint this fall, and it worries me. I do like my art education class, and my work as a teacher, but I have to find more time to paint next year. I have a few ideas, but I will tell you about them another time. Now I have to blow my nose - again - eat some candy and think some more. Merry Christmas!

4 kommentarer:

betsy best-spadaro sa...

Merry Christmas to you and your family Elin! And get well soon!

Madde sa...

God Jul till dig och dina också. Ta det lugnt & jul blir det oavsett.

Elin sa...

Thank you Betsy och Madde

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

God Jul till dig och de dina!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...