22 november 2012

Med fokus på vad jag gjort


Bloggen och måleriet får stå tillbaka lite just nu. Min tid ägnas åt skoljobb och kursuppgifter. Det känns inte så bra, jag saknar både skrivandet och penslarna, men försöker fokusera på det jag hinner med istället. Det är ju roliga saker det med.

Jag har läst en hel del intressant kurslitteratur och så har jag lekt med leranimation igen. Det blev en ny dansande figur, men den här gången använde jag modellera som inte stelnar, vilket var mycket lättare, även om det fortfarande är svårt och otroligt tålamodskrävande.

Dessutom har jag faktiskt hunnit måla lite sedan sist, fast inte på duk. Jag fick ett ryck och målade golvet i skafferiet med färg som blev över när vi målade trappan för länge sedan. Fort gick det och snyggt blev det.

I don´t have much time for blogging or painting right now. It doesn´t feel good, but I try to focus on the things I do, instead of the things I don´t do. This week I have read a lot of interesting litterature and I made another clay animation. And I painted the floor in my pantry (where I keep the food that doesn´t have to go in the fridge... I used google translate for that word...).

2 kommentarer:

Mika sa...

...försök att ta det med ro... din tid kommer. Och när du väl skriver kommer jag sitta bänkad och läsa!

Kram
Mika

Elin sa...

Tack, det låter bra :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...