5 november 2012

Att ta itu med saker på en gång


Det händer att jag köper kläder som inte sitter helt rätt, med tanken att jag ska fixa till det när jag kommer hem. Oftast handlar det om att fålla för långa byxor, men ibland kan det också vara att jag ska sy in lite någonstans. Byxor har till exempel en tendens att glipa i svanken, eftersom jag antingen har för stor rumpa eller för smal midja. Det beror på hur man ser på saken.

Tyvärr så brukar de här sömnadsprojekten aldrig bli av. Jag använder kläderna ändå, viker in eller rullar upp byxor och sätter ett skärp i midjan, men ibland överraskar jag mig själv. Igår köpte jag ett par smala svarta byxor som satt hopplöst fel i midjan. Innan kvällen åkte symaskinen fram och nu sitter de mycket bättre. Och fort gick det. Vad nöjd jag känner mig.

I bought a new pair of trousers but I had to pull out the sewing machine to make them perfect.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat! Det är ju det där man måste lära sig - det är bara att göra det, med en gång. (Oftast så är det ju inte så där omständligt och jobbigt som man tänker sig!)

Snyggt var det också :)

Elin sa...

Att det ska vara så svårt att lära sig :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...