4 november 2012

Hur tänkte jag egentligen?


I torsdags hoppade jag glatt på utmaningen Art Every Day Month, som går ut på att göra något konstnärligt varje dag under november. Hur tänkte jag då? Jag har lyckats följa utmaningen en enda dag, och det var torsdagen. Sedan har det bara gått utför, och värre lär det bli, eftersom den här veckan är smockfull av andra uppgifter. Först har jag tre intensiva jobbdagar och sedan åker jag till Barcelona och kommer inte hem förrän på söndag kväll. Det betyder att jag inte kommer att ha någon tid alls till att måla eller teckna förrän möjligen nästa vecka. Men jag har bestämt mig för att inte stressa över det. Jag följer min egen utmaning. Art Some Days Month.

Sedan har jag faktiskt inte bara vilat mig i helgen. Jag tycker att jag var ganska så kreativ när jag klippte till en mall och dekorerade mina i-sista-minuten-bakade chokladmuffins med spindelvävsmönster av florsocker till Sonias kalas. Det gäller att fokusera på det man gör och inte på det man inte hinner.

I don´t know what I thought about when I decided to join in the challenge Art Every Day Month. I have only been able to paint one day so far, and this week is really hectic and I wont be able to pick up the brushes until next week. I will be in Barcelona Thursday to Sunday, and before that I have three busy work days at my school. 

I have been creative in other ways though. I made choclate muffins with spiderweb decoration for Sonias birthday party. It is better to focus on the things you do, than the things you don´t have time to do. 

2 kommentarer:

iHanna sa...

Åh, ja, tänk vad viktigt det är att fokusera på vad man faktiskt GÖR! Jag har ett eget projekt denna månad: skriva en vad-jag-gjor-idag lista varje dag! Bäst jag skriver den nu, sen ska jag sova. Trevlig Barcelona-resa!

Elin sa...

Det låter som en bra idé med en vad-jag-gjort-lista!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...