5 oktober 2012

Undersöka oljekritor 2


Dags för en ny teknik i mitt senaste projekt att undersöka oljekritor. Den här gången prövade jag att skrapa i färgen för att få fram olika bilder. Först täckte jag en yta med svart krita. Underlaget jag målar på är vanlig underlagspapp som jag målat med väggfärg för länge sedan, och som sedan dess legat och skräpat i en låda.


Med en gammal bläckpenna skrapade jag kors och tvärs så att den blågrå färgen från underlaget kom fram.


Det blev en enkel form av två hus mot en ljusare bakgrund.

I have been exploring oil pastels. 



2 kommentarer:

Emma sa...

Jättebra bilduppgift! Gillar dessa kritor :)

Elin sa...

Jag med!! Funderar på att uppgradera min box från grundskoletiden med några nya i konstnärskvalitet :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...