11 oktober 2012

Målarkläderna är på i alla fall


Det är torsdag och de färgfläckade målarkläderna är på, men det vete sjutton om jag orkar stå framför staffliet idag. Min förkylning är envis och jag har ingen ork. Jag tror jag lägger mig i soffan och läser lite kurslitteratur i stället. Skulle längtan efter penslarna bli för stor så behöver jag ju i alla fall inte gå och byta om.

I morgon hoppas jag på att jag är pigg nog att ta mig utanför hemmet. Jag skulle behöva åka till biblioteket och leta lite information till mitt arbete om oljekritor. Inte för att jag tror jag hittar särskilt mycket, men jag kan ju i alla fall försöka.

I have my painting clothes on but I don´t think I have enough energy to paint. I still feel sick from my cold. I think I will lay down on my sofa and read a book instead.

6 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Trist när man inte har ork, fast man vill...krya på dig!

Elin sa...

Tack Helena!

Anonym sa...

Hej flitiga Elin! Förstår inte att det är så omöjligt nu, jag lyckas inte ge dig en kommentar... har försökt flera ggr. Om det lyckas denna ggn så vill jag säga: Din målariver är medryckande. Om kritexp.: Så bra att inte de olika lagren smetas ihop, när de läggs ovanpå varandra! Krya på dig!/Laila

Elin sa...

Laila: Tack! Nu lyckades du i alla fall! Är det ordverifieringen som krånglar? Jag vill egentligen inte ha den, men får så mycket konstiga skräpmail annars.

Visst är det lite förvånande att kritlagren inte kladdar ihop? Det trodde jag de skulle göra innan jag provade.

Anonym sa...

Hej igen, ja ordverif. var det. Svårt att tyda små eller stora bokstäver o förstod inte att det skulle skrivas med mln.slag! Värst är det kryptiska tecknet i rutan intill! Dubbel säkerhet? Ändå är jag datorvan (men absolut alldeles för irrationell för att tas för robot, tack o lov)! men nu vet jag! Räkna med att jag dyker upp hos dig ibland. Du följer ngr bloggar som jag också njuter av att titta in i, tack för det Elin! Vi behöver bilder, som talar till oss!/Laila

Elin sa...

Du är så välkommen Laila!

Jag lyckas inte med ordverifieringen alla gånger jag heller - vissa kombinationer är omöjliga att se. Tur att man får fler chanser :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...