11 oktober 2012

Köksdrömmar och irritationsmoment

Kanske är det för att jag har gått omkring i eländet hela veckan som jag får sådan lust att fixa till vårt kök, eller så är det ett tecken på att energin är på väg tillbaka. Jag är egentligen nöjd med det stora hela, och köket var fint när det var nytt, men i efterhand har det visat sig att vissa val inte var särskilt smarta och andra saker aldrig blev gjorda.

Det var till exempel inte särskilt smart att måla spiskåpan med en skrovlig färg för att få den att se putsad ut, utan att tänka på hur den sedan skulle rengöras. Det var heller inte särskilt smart att vitlasera och olja in köksgolvet själva utan kunskap om hur man gör. Visst kan det vara charmigt med slitna trägolv, men det finns gränser.

Andra saker som kan irritera är att vi inte har några dörrknoppar på skafferi och städskåp än. Jag vet precis vad jag vill ha, och jag vet var jag kan beställa dem, men det har inte hänt ändå. Dessutom är hyllplanen i antikbetsad furu från Ikea (som vi satte upp när brödrosten brände sönder de tidigare) ännu inte målade. De ska bli ljust blågrå precis som konsolerna, men eftersom jag vill måla med linoljefärg som torkar långsamt har jag dragit mig för att sätta igång.

Den taffliga skarven mellan spis och vedspis vill jag inte ens nämna. Det var en nödlösning som blev kvar.

Frågan är bara när i hela friden jag ska ha tid att sätta tänderna i det här? Inte idag i alla fall... men drömma kan man ju alltid.

I am dreaming about redecorating our kitchen.

2 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Jag tycker det ser hur charmigt ut som helst, men jag förstår vad du menar..:)

Elin sa...

Jodå, det är ganska charmigt - på avstånd :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...