9 september 2012

Äntligen ljus


Min önskan om att förändra ledde åtminstone till att vi fick upp två lampor i taket i matrummet. Vi  har klarat oss utan i flera år, ända sedan den gamla lampan slogs sönder av en alltför vild lek med ett hopprep, men det har varit ganska mörka vinterkvällar. Ljuskronan som vi fick i bröllopspresent har varit flitigt utnyttjad, men den ger inte mer än mysbelysning. Nu kan vi faktiskt använda bordet till arbete, läxläsning eller varför inte lite kreativt skapande, även efter mörkrets inbrott. Nu måste jag bara hitta lite tid att måla om stolarna och byrån, så kanske jag kan vara nöjd sedan. Åtminstone med det här rummet.

Finally some light in the dining room. We have managed with only candles for a couple of years, ever since the old lamp was destroyed by a skipping rope.


5 kommentarer:

färg o form sa...

Tjohej! vilket härligt rum. Jag har målat stolar till köket under veckan och ett tips! spraya dem, torkar på några minuter och fort går det. Lite dyrare men väl värt det. Matt färg täcker bäst tycker jag. Lycka till/Kram Hanna.

Mika sa...

Var ett tag sedan jag tittade in här så jag kommenterar flera inlägg i ett:

Vilket fint matrum! Helt underbart!!! Jag skulle gärna sitta där och pyssla eller dinera.

Väldigt söt liten tjej. Hon är säkert nöjd över frisyren... haha hon ser inte så ut...

Och din målning! Helt outstanding!!!! Vackra färger och vackert målat motiv. Jag har läst lite om tekniken här på din blogg, var är det för kurs du gått?

Kram
Mika

färgtrappan sa...

Härligt stort matbord med MYCKET plats, så bra. Å nu med ljus. Extra bra ;)

Målar själv stolar nu. Med äggoljetempera, såklart. :)

Ha det gott /maja

Elin sa...

Hanna och Maja: Jag drar mig för att måla stolarna för att jag har bestämt mig för att måla med linoljefärg... tar så lång tid att torka... Jag funderar på att måla dem i olika nyanser. Vi får se.

Mika: Jag har gått en e-kurs som heter Bloom True. Det är en amerikansk konstnär som målar på ett lite speciellt sätt. Mycket intuitivt i lager på lager. Hur kul som helst men lite lätt att fastna i hennes bildvärld. Det gäller att hitta sin egen stil.

Mika sa...

Ok. Jag googlar på den! Tack för snabbt svar!!!!

Kram
Mika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...