14 september 2012

Allt tar så lång tid!

Nyplockad bukett luktärter...
... och fredagsfika kan behövas efter en dag vid datorn
Jag har haft en hektisk dag. Ändå har jag knappt lyft rumpan från skrivbordsstolen. Det är helt otroligt vilken tid det kan ta att göra några enkla uppgifter. Bara att skicka in en ansökan till Edsviks Höstsalong innefattar så många moment som var för sig inte tar tid alls, men som tillsammans får halva dagen att gå: Skriva ut ansökan, skriva ut bilder, fixa kopia på registerutdrag som visar att jag är godkänd för f-skatt, klura ut hur scannern fungerar, väga kuvert, kolla porto, betala anmälningsavgift, vänta på att internet ska fungera igen...

Sedan skulle jag bara bokföra lite. Det tog resten av dagen. Jag har haft problem med hur jag ska göra när jag bokför provisionskostnader i mitt bokföringsprogram. Trots att jag har fått hjälp både på supportforum och via telefon så kunde jag inte förstå hur jag skulle göra. Ännu ett samtal tog det innan vi kom på vad som var fel - och det var faktiskt inte jag som var orsaken till krånglet. Fast jag klagar inte på supporten heller. De har varit otroligt hjälpsamma och trevliga hela tiden. Nu är allt som det ska i alla fall och det känns otroligt skönt.

Nu är det helg. Fram med bullar och nyplockade blommor!

I have spent the hole day in front of the computer, doing the book keeping and applying for an exhibition later this fall. Now it is time for cinnamon buns and some flowers.

2 kommentarer:

Emma sa...

Tycker så mycket om din fina blogg, bara så att du vet :)
Ha en härlig helg!

Elin sa...

Detsamma till dig Emma! Vad glad jag blir :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...