14 september 2012

Ibland måste man våga

Ansökan till Edsviks höstsalong 2012
Om en vecka är det sista dagen för att ansöka till Edsvik konsthalls höstsalong. Jag har haft datumet inskrivet i kalendern länge och idag ska jag välja ut tre bilder, betala in avgiften och skicka iväg ansökan. Egentligen vet jag ingenting om Edsvik konsthall. Jag har aldrig varit där och har ingen aning om hur stor den där höstsalongen är, men jag kan ju gissa att den är aningen större än Ljusne sommarsalong. Antagligen är det mängder av sökande och helt andra kvalitetskrav, men det struntar jag i. Ibland måste man våga. Nuförtiden är det ju dessutom så lätt. Man behöver inte lämna in originalen. Det räcker med fotografier. Ett avslag är så mycket lättare att ta i brevform, utan att behöva stå där med skammen när man hämtar ut inlämnade bidrag. Fast är det egentligen så mycket skam över att inte bli uttagen? Det är väl större skam att inte våga prova? Så bestämmer i alla fall jag att det är!

I am applying for a group show at Edsviks konsthall. 

5 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Bra där Elin!! Jag ska också söka, men jag brukar alltid vara ute i sista stund...:) P.s. sök även till Liljevalcs, där ska det vara inlämnat i okt
kram

Dorte Sund Jensen sa...

Jeg beundrer dig for at gøre det, og du maler nogle fantastiske billeder så jeg krydser fingre for dig <3 Selv har jeg aldrig udstillet et eneste af mine malerier... men måske en dag?

Madde sa...

Men självklart ska du det! Hur självklart som helst. Skicka nu...

ingridp sa...

Go

Elin sa...

Allt är fixat. Det är bara att lägga kuvertet på brevlådan, men jag väntar lite med det för det är ruskväder ute. Tack för alla hejarop!

Dorte - klart du ska ställa ut!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...