26 augusti 2012

Söndagsstressen är tillbaka

"Drömmar om färg", konsttryck finns att köpa på Signerat.se
Sitter här med den gamla vanliga söndagsstressen. Jag har en hektisk vecka framför mig med lektioner som jag måste förbereda för i dag, föräldramöte, start av bildpedagogikkursen på högskolan och en dubbelbokad lördag. Det är onekligen en av nackdelarna med att börja jobba på skolan igen. När jag arbetade hemma hade jag för det mesta helgerna lediga, eftersom jag visste att jag lugnt kunde ta itu med mina uppgifter på måndag morgon när alla gett sig av till skola och förskola. Som det är nu hinner jag inte riktigt med, men samtidigt har jag just börjat igen. Jag vänjer mig nog.

I have a hectic week ahead of me. Lessons i haven´t prepared for yet, a parent meeting, a university course that starts, and a busy saturday. 

2 kommentarer:

Mika sa...

Men det kan inte vara meningen att du ska förbereda ditt arbete på söndagen? Då arbetar du sex dagar i veckan! Och jag gissar att du inte får betalt för mer än 5?

Elin sa...

Ha, ha jag gissar att du inte är lärare? :) Nej, skämt åsido, jag håller med dig, men oftast räcker inte tiden till för att göra det som ska göras. Jag jobbar på det.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...