25 augusti 2012

Måla till musik

Kreativa elever
De första dagarna i skolan ägnade vi åt rörelse och kreativa övningar i åldersblandade grupper. Mitt uppdrag var att låta eleverna från förskoleklass till årskurs nio måla till musik. Vi rullade ut papper på stora bord, började med kladdkritor och fortsatte med penslar och färg. Jag hade satt ihop en spellista med olika typer av musik, allt från hårdrock till klassiskt och jazz, och det var riktigt roligt att se eleverna släppa loss till musiken. I början var flera lite försiktiga och ritade väldigt små figurer med kladdkritorna, men på slutet var det större rörelser, mer inlevelse och musiken styrde takten.

Last week we had a few creative days att my school. We let the children (aged 6-15) paint to music, and it was a joy to see.

6 kommentarer:

färgtrappan sa...

Jag målar alltid till musik, musik efter humör. Härligt och viktigt!
/Maja

Emma sa...

Härligt! Arbetar du som bildlärare?

Maria sa...

Skönt sätt att komma igång på med musik!

Elin sa...

Ja, musik påverkar humöret :) Jag målar oftast till musik också.

Emma: Ja, den här terminen har jag bild, svenska och språkval sv/eng.

Lisa sa...

Amanda blev väldigt inspirerad av att måla till musik. Har pratat om det flera gånger i helgen :-)

Elin sa...

Kul att höra Lisa :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...