2 juli 2012

Bilder från Tallbo


Jag vaknade på lördagsmorgonen av att regnet vräkte ner och jag såg framför mig hur jag skulle stå och huttra i den lilla stugan utan några som helst besökare. Så blev det inte alls. På väg mot Tallbo sprack det upp och resten av dagen sken solen och det blev riktigt sommarvärme. Jag fick plocka av mig både kängor och tjock kofta och kunde sitta ute i solen och njuta. Så väldigt många besökare upplever jag inte att det var, även om arrangörerna tyckte att tillströmningen var bra. Kanske beror min känsla på att vi var fler utställare och ganska utspridda. Om alla besökare trängt in sig i min lilla stuga samtidigt hade det nog känts ganska trångt. Jag kunde i alla fall sitta ute i lugn och ro och dricka mitt kaffe med familjen.


Dörren in till mitt lilla rum. Det är en sådan fin liten stuga med skurgolv och ljusblå pärlspont i hallen. Plaststolen till vänster passar inte riktigt in tycker jag, även om den låtsas vara gammal i modellen...

Mina akvarellcollage var uppskattade. Många undrade hur jag gjort.


Ena långsidan med färgglada målningar...


... och ett hörn med både små och en stor målning. 


En nöjd utställare satt ute och fikade med familjen i de gröna trädgårdsmöblerna (som var äkta vara och inte av plast!).

* * *
Some pictures from the opening of the exhibition in Tallbo this Saturday. It was raining in the morning but when I got there the sun was shining and we could sit outside and enjoy the garden and have some coffee.

3 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Kul o se lite bilder, o roche's tavla:) Grattis till en, vad jag kunde förstå, lyckad vernissage!

Emma sa...

Låter som en härlig dag! Kul att folk kom och tittade på dina vackra målningar :)

Elin sa...

Tack. Det var en härlig dag!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...