1 juni 2012

Städa, måla och handla

I didn´t clean my palette yesterday...
Målade intensivt hela dagen igår. Så intensivt att jag inte hann skriva ett inlägg på eftermiddagen och till och med glömde maten på spisen. Det är inte bra att sätta en kastrull på plattan och sedan tänka "jag ska bara måla dit..." Särskilt inte när man har musik på så det inte hörs när det kokar över.

Idag ska jag börja med att göra rent i målarrummet. Jag lämnade allt igår och golvet är fullt av papperstussar och penslarna står fortfarande i vatten. Sedan ska jag måla det allra sista på ett beställningsjobb innan jag måste ge mig av till närmaste köpcentrum för att inhandla lite prylar inramningen. Jag använder Ikeas ramar men köper nya passepartouter på Gallerix (tack för tipset Helena!) och jag behöver några till.

Men först städa...

* * * 
I didn´t have time to write a blog post yesterday afternoon because I was painting. Today I am going  to finish that painting and then I have to go and buy some art supplies, but first I have to clean my studio. It´s a mess.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...