27 juni 2012

Hängning avklarad

Konstnär i grodperspektiv   Foto: Greta Folkesson
Hängningen av tavlor gick relativt snabbt, men jag saknade svärmors åsikter. Greta var mest intresserad av att diskutera olika appar på min iPhone, och hade ingen förståelse för varför vi inte kunde åka och äta på McDonalds på en gång. Fast jag ska inte klaga. Jag hade sällskap i alla fall, och vi hade ganska mysigt i den lilla timmerstugan när vi lyssnade på Gretas Spotifylista och dansade till Sean Banan och Justin Bieber.

I morgon är det dags för pressvisning och jag har ingen lust att åka dit, men gör väl det ändå. Antagligen måste jag ha hela barnaskaran med mig för Peter ska på möte med sin nya chef (han har fått nytt jobb som rektor). På fredag skulle den andra lokaltidningen komma, men då är jag upptagen så det struntar jag i. Dessutom är det den tidningen som var så kritisk förra gången så det känns ganska bra.

* * *
The hanging of my paintings went well. I didn´t get much help from my daughter Greta. She was more interested in playing with my iPhone. We had a nice time in the little cottage and danced to Gretas favourites Sean Banan and Justin Bieber.


I will have to go back to Tallbo tomorrow when one of the local newspapers will be there to write about the exhibition. 

2 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Haha, vad roligt, kan förstå dilemmat där när Greta höll på med iphonen och du med hängningen:)
Härlig ändå när barnen kan hjälpa till och man på något vis gör de delaktiga i konstnärskapet! Lycka till!

Elin sa...

Tack Helena! Ja, det är faktiskt roligt att ha dem med. För dem är det så självklart att man kan måla tavlor och ha utställningar. När jag var liten var det sååå avlägset. Det trodde jag aldrig om mig själv.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...