4 juni 2012

En utställning till

En bukett liljekonvaljer som jag fick av mamma
Den artonde maj skickade jag in bilder på fyra av mina målningar till den jurybedömda sommarsalongen i Ljusne. Idag fick jag ett mail att de kom med och jag ska lämna in dem nästa vecka. Det känns lite lustigt för jag ha aldrig ens varit i Ljusne och jag har ingen aning om var utställningen ska hänga, eller vilka som är med. Jag tänkte bara att det kan vara bra att visa upp de målningar som blev kvar efter Gästrik Konst en gång till i en annan kommun. Tyvärr så tror jag att vernissage är samma dag som i Tallbo, men jag kan väl åka upp och se utställningen senare. Jag tror jag måste kolla upp lite mer vad det är som gäller...

* * *
In may I sent some pictures of my paintings to a juried exhibition in Ljusne, and today I found out that they got accepted. I have never been to Ljusne and I have no idea where the exhibition is or how big it is. Guess I will find out sooner or later...

7 kommentarer:

Madde sa...

Grattis!

Lena sa...

Kul! :)

Sara sa...

Fina konvaljer, tror inte de blommar här ännu, måste kolla i stugan... Många järn i elden du har! Lycka till m bägge utställningarna! Jag försöker mest orka jobba (två veckor kvar) och väntar och längtar efter bebisen. Ibland tänker jag också att allt jag gjort är skräp, men det brukar som tur är gå över! Du har verkligen gjort massor av bra saker! Och det blir bara bättre! Ha en skön kväll!

Mona sa...

Grattis Elin! Du verkar få massor att stå i! och surprise, vi får dela "kuppe" en gång till, jag är oxå antagen! Kanske vi kan samåka dit? Men jag skulle lämna mina 20-21 juni?

Elin sa...

Tack alla!

Sara: Vad spännande att det snart är dags! Förstår att du inte orkar så mcyket annat!

Mona: Vad kul att du också är med! Då vet jag att mina tavlor hamnar i bra sällskap i alla fall :)

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Grattis att du kom med på den jurybedömnda:))

Elin sa...

Tack Helena!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...