4 juni 2012

Vad hann jag med och vad gör jag nu?

Leker i Photoshop och ändrar blommornas färg...
I natt vaknade jag mitt i natten av en liten Greta som inte kunde sova, och sedan var det kört för mig också. Jag grubblade över allt och inget, kände mig oduglig och tyckte att allt jag gjort bara är skräp. Jag antar att det beror på stress. Det är en hel del som ska fixas den här veckan och jag har varit ganska bra på att förtränga det hittills.

Det är måndag och dags att sammanfatta förra veckans arbete och göra en ny lista för kommande dagar.

Förra veckans lista:


  • Måla färdigt den stora tavlan jag håller på med 
  • Rama in fem mindre målningar Jag hann bara med två (!) 
  • Fotografera färdiga målningar och göra provtryck (åtminstone för de jag ramade in...)
  • Måla färdigt en beställning (Beställarna har varit här och är nöjda - Puh!)
  • Bokföra och skicka fakturor
  • Hämta hem tavlor från Sandviken 
  • Skriva informationsblad till utställningen i Tallbo 
  • Göra vernissagekort och affisch


  • Jag hann också med att drömma om en ny ateljé, lägga ut ett nytt tryck i Signeratbutiken, handla nya passepartouter och planera hängningen av utställningen i Tallbo. 


    Den här veckan måste jag:

    • Göra färdigt de punkter jag missade förra veckan
    • Måla fyra nya små tavlor (vet precis vad jag ska göra)
    • Köpa en till ram till de större målningarna 
    • Njuta av den sista riktiga veckan på min tjänstledighet...
    Men först lite mer kaffe.


    * * *
    Today I am making lists. There is so much to do before the exhibition. This week I have to send out invitations and make a poster, finish four new paintings and put frames on the ones I already finished. I am also going to enjoy my last week as a full time artist. Next week is the start of a long summer vacation, at least for my husband and my children. I am going to paint anyway...

    Inga kommentarer:

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...