27 maj 2012

Veckans tema: Samlingar (och en utflykt)

Timmerstugan i Tallbo
Den sista samlingen i den här veckans tema handlar inte om en fysisk samling. Den består inte av saker man kan ta på, inget man kan fynda på en loppis eller köpa i en affär. Istället handlar det om upplevelser, ögonblick av lycka och tid att bara vara. Ibland sparade i form av fotografier, men oftast bara lagrade någonstans i minnet. Igår var ett sådant ögonblick att lägga till samlingen. Min svärmor och jag åkte till Tallbo i Kungsfors för att titta på invigningen av Tallbo, Ecke Hedbergs konstnärshem. Det är där jag ska ställa ut mina målningar om fem veckor och jag ville ta några bilder på rummet så jag har vet hur jag ska planera utställningen.

Svärmor framför huvudbyggnaden
Vädret var perfekt, sällskapet trevligt och omgivningarna helt underbara. Vi lyssnade på invigningstalaren, fikade och strosade runt till de olika utställarna. I stora huset visades en utställning om kvinnligt hantverk och Ecke Hedbergs fru Lisa, i Uthuset visade Karin Amnå-Lindberg upp textilkonst och på loftet var det glas av Björn Stejner. I Timmerstugan, där jag ska husera nästa period, fanns Annette Segerberg med sin grafik.

Torsåkers spelmanslag underhöll
Vy från huvudbyggnaden ner mot Timmerstugan och sjön 
Vy från Timmerstugan upp mot huvudbyggnaden
Sammanfattningsvis så var det en perfekt dag, som jag ska spara i min samling av upplevelser. Att dagen sedan avslutades med grillad lax och vinst för Sverige i Eurovision var en bonus. Kan det bli bättre?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken vacker tanke! Att samla på ögonblick.
Förstår att den där dagen hamnar i samlingen.
Ha en härlig och kreativ måndag!

Elin sa...

Detsamma till dig Emma!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...