8 april 2012

Vilken är min målgrupp?

"Personligheter Hund II", 2012, akryl på pannå, 15x15 cm, SÅLD
När jag gick starta-eget-kursen så var en av uppgifterna att fundera över vilken målgrupp man vänder sig till. Vilka är det som tilltalas av mina målningar? Kvinnor eller män? Unga eller gamla? Det har jag väldigt svårt att svara på. Från början trodde jag nog att det skulle vara kvinnor i min egen ålder eller något äldre som skulle uppskatta min konst, mest på grund av att jag oftast målar kvinnor (vilket är en ganska lustig tanke eftersom män också kan tycka om kvinnor).

Det har dock visat sig att det inte går att ringa in mina köpare med sådana trubbiga mätmetoder som kön eller ålder. De är allt från i tjugoårsåldern till sjuttio, män och kvinnor, ensamma och i par. Kanske har de något annat gemensamt, men så vitt jag kan se går det inte att ringa in någon särskild grupp. På något sätt känns det lite extra roligt. Att jag inte kan förutsäga vilka som kommer att fastna för mina målningar och vilka som går rakt förbi. Det gör det hela lite mer spännande.


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...