7 april 2012

Måste fylla på lagret

Konsttryck på matrumsbordet
Något färre besökare på Gästrik Konst idag, men ändå fullt tillräckligt. Ett original till och flera konsttryck blev sålda i alla fall och jag måste fylla på bland trycken för vissa har tagit slut. Det är många som undrar över dem, vad som menas med tryck och hur jag gör dem. Jag märker att jag är ovan att förklara och trasslar in mig när jag ska försöka berätta att det inte bara är vanliga simpla utskrifter utan gjort med äkta pigmentbläck och papper av hög kvalitet.

Konstigt nog hade det känts mycket lättare att förklara om jag hade lämnat iväg bilderna till ett tryckeri, trots att de använder samma sorts skrivare (fast i större format), samma sorts bläck, och kan skriva ut på samma sorts papper som jag gör. Det borde ju egentligen vara bättre att jag gör allt själv, eftersom jag då lättare kan kontrollera att trycken blir som jag vill. Det är nog en vanesak. Vid nästa utställning kommer jag att vara expert på att prata om mina tryck... eller åtminstone lite säkrare...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...