7 april 2012

Tre återvinningstavlor kvar





Varje gång jag har haft med återvinningstavlor på en utställning är det dem jag har sålt först. I år var det inte så. Kanske beror det på att årets variant är lite annorlunda, de har inget broderigarn, plåtbitar eller knappar, utan är gjorda av rivna akvareller, spillduk och boksidor. Eller så beror det på att jag i år erbjuder konsttryck av de större målningarna till ett pris som konkurrerar med de billigare återvinningstavlorna. Eller så är det bara en tillfällighet. Vem vet? Det är svårt att beräkna vad som kommer att sälja, och tur är väl det. Det är ju ändå inget jag vill tänka på när jag målar - även om det är lite kul att reflektera över i efterhand.

Årets återvinningstavlor är, oavsett om de säljer eller inte, mina favoriter. Jag har övergett kartongbaksidan till förmån för överbliven passepartoutpapp, vilket göra att det är lättare att montera tavlan utan att den slår sig. Motivet är ett vanligt enkelt hus, men jag tycker om symboliken i att det är uppbyggt av många små delar. Bakgrunden med Mobergs Utvandrarna passar också in i bilden av hemmet. Och så mönstret förstås. Allt blir bättre med lite mönster...

2 kommentarer:

Madde sa...

Håller tummarna för att de också blir sålda. De är riktigt bra!

Elin sa...

Ja, det är roligt om de blir sålda, men de skulle göra sig ganska bra här hemma på våra väggar också i värsta fall ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...