4 april 2012

Nu packar jag bilen

"Återvinningskonst 43", 2012, blandteknik, 15x15 cm, SÅLD
Halv nio kommer svärmor hit och innan dess ska jag ha hunnit packa in allt i bilen. Det borde inte vara något problem. Blir det trångt kan jag alltid låna något hörn i hennes bil. I vanlig ordning ska hon hjälpa mig att hänga, något jag är väldigt tacksam för. Hon har öga för sådant.

Övriga utställare kommer att vara där idag också. Det ska bli så spännande att få se Mona Nilssons skrotfigurer i verkligheten, och Per Lissels fotokonst. Monas verk har jag sett på hennes blogg och förra årets konstrunda, men Pers är helt nya för mig. Jag är glad att vi gör så olika saker, det kan ju locka lite fler besökare. 

Annars är jag lite orolig för det där med antalet besökare. På Göransson Arena, där jag varit tidigare år, har det varit en stadig ström av människor hela dagarna. Då var vi fem utställare och låg väldigt bra till i Sandviken. Årsunda ligger ju lite mer avsides och det kräver en aning mer ansträngning för att ta sig hit, om man inte är Årsundabo förstås, men vi är tyvärr inte så många. En fördel är dock att det är fler utställare i Gysinge i år, så de som väljer att åka dit passar säkert på att stanna på halva vägen för att titta på oss också. 

En annan fördel med Årsunda Strandbad är såklart att lokalerna är mycket vackrare, med stora fönster ut mot Storsjön. Kommer det inge besökare så kan man ju alltid titta ut över sjön och filosofera...

2 kommentarer:

Madde sa...

lycka till!

Elin sa...

Tack, tack! Det gick bra, och snabbare än jag väntat mig.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...