3 april 2012

Man tager vad man haver... och gör om det lite



Efter lite tänkande och rotande bland gamla sparade saker, hittade jag den här sockerlådan som jag insåg skulle kunna fungera som hållare för konttrycken. Den är tillräckligt bred för att båda storlekarna ska få plats och tillräckligt hög för att de ska få stöd. Varje tryck är ju instoppad i en plastficka och om jag förstärker med lite styv kartong kan de luta mot bakre kanten på lådan.

Egentligen skär det i mitt hjärta att måla sockerlådan vit, men den har legat så länge nere i källaren medan jag har väntat på precis rätt plats för den, och om jag inte använder den nu så kommer säkert Peter att ta med den till återvinningen nästa gång. Dessutom så syns det fina trycket igenom vitfärgen. Bättre en använd låda än en som står i källaren.

Nu återstår bara att se om den får plats på något bord i utställningslokalen, men det borde inte vara något problem.

1 kommentar:

Mika sa...

Den ser väldigt fin ut! Bra idé!

Såg du work of art ikväll??? Jag har gjort om det till en utmaning på min blogg. Är du med? Hade varit superkul!!!!!

Kram
Mika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...