3 april 2012

Sista-minuten-fix

"Återvinningskonst 44", 2012, blandteknik, 15x15 cm, SÅLD
I morgon är det dags för hängning av utställningen, så idag måste allt göras färdigt. Jag känner mig lite förvirrad och har inte riktigt koll på vad jag ska göra... Det är nog dags att sätta sig ned och göra en lista över dagens uppgifter.

Jag har målat, fotograferat och ramat in alla tavlor som ska vara med på utställningen. Det som saknas är upphängningsanordning på baksidan på några, eftersom ståltråden tog slut. Uppgift 1: Köp ny ståltråd och fäst på baksidan av akrylmålningarna.

Jag har gjort stora konsttryck av de nya målningarna, men saknar cellofanpåsar till de mindre (har beställt men de har inte kommit än) så de har jag väntat med. Kanske kan jag ta vanliga plastfickor?    Uppgift 2: Gör små tryck, signera och stoppa i plastfickor.

Två konsttryck, ett stort och ett litet, är inramade för visning. Resten tänkte jag förvara i cellofanpåsar så att besökare kan titta på dem, men hur? Jag är rädd att de blir förstörda om jag bara lägger dem i en hög. Kanske jag kan stoppa någon styvare kartong bakom och förvara dem i något slags ställ? Det här borde jag ha tänkt ut långt tidigare, känner jag... Uppgift 3: Tänk!

Väggarna i utställningslokalen är av träpanel och det var okej att spika i skarvarna mellan brädorna, vilket betyder att jag måste ha lite längre spikar än jag brukar. Uppgift 4: Köp spik.

Fler saker som måste göras just idag kan jag inte komma på just nu. Övriga förberedelser kan jag göra på torsdag. Viktigast att börja med nu är nog uppgift fyra. Tänka! Sedan ska jag ta en tur till Sandviken för att inhandla spik och ståltråd innan tjejerna kommer hem från skola och förskola. Göra tryck tar lite tid så det kan jag göra under tiden jag tänker.

Dags att sätta igång!

2 kommentarer:

Linda sa...

Alltså, de där husen!!! De är så fantastiskt fina!
Lycka till med utställningen.

Elin sa...

Tack Linda!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...