12 april 2012

När jag ändå tittade på teve...

Min rödrutiga plåtburk med trådrullar 
Peters tröja har inte längre hål under armen
Som ni kanske har märkt har jag inget veckotema den här veckan heller. Jag har en del jag måste ta igen efter Gästrik Konst och dessutom har jag hela min familj hemma på påsklov. De har lite svårt att förstå att jag vill jobba... Hursomhelst så kom jag på ett alternativt veckotema igår kväll. Det handlar inte om att teckna, men är ganska kreativt ändå, och det går att utföra medan man sitter med familjen och tittar på teve.

Från början var det Linda som påminde mig om att jag har en stor hög med kläder som behöver lagas. De har legat i en låda i mitt målarrum i evigheter och nu var det dags att plocka fram dem. Igår kväll lagade jag fyra av Peters tröjor. Tre hade hål under armen och en hade spruckit i sömmen längst ner på ärmen. Det gick snabbt och lätt och jag undrar varför jag inte gjort det tidigare? Fyra tröjor som han inte  har kunnat använda! (Fast nu ljuger jag... den som var sprucken vid ärmen har han använt hela tiden, vilket har klagat på ett antal gånger... ) Undrar vad jag ska ta tag i ikväll. Pappas skjorta som har legat där i några år, eller?

Först ska jag dock ta mig till banken för att sätta in lite kontanter från utställningen, vilket inte är ett helt enkelt projekt eftersom banken i Sandviken inte tar emot kontanter (!). Dessutom ska jag måla lite,  leverera en beställning, köpa frimärken och undersöka om det finns bättre pappkuvert på Kontorsvaruhuset i Gävle. Men först lite mer kaffe!

2 kommentarer:

Linda sa...

Heja, heja, friskt humör!

Elin sa...

Ja, tack för påminnelsen. Jag känner mig så nöjd nu :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...