26 mars 2012

Veckans tema: Träd

Veckans första träd
Efter tre veckor har jag hittat en liten rutin för mina veckoutmaningar. Det går till så att jag under veckan funderar över vad som känns lockande att teckna, den här gången var det träd som dök upp i mitt huvud. Sedan sätter jag mig ner på söndagskvällen med pennor och papper och försöker att inte tänka så mycket utan bara sätta igång. Jag börjar någonstans och låter det utveckla sig som det vill. Ibland blir det bra och ibland inte. Ibland ser jag en bestämd bild framför mig, och så blir det något helt annat, men det är okej. Då har jag i alla fall försökt, och kanske lärt mig något nytt?

Jag gör alltid sju bilder, varken mer eller mindre. Antalet är valt eftersom jag då kan publicera en bild om dagen här på bloggen, men det skulle lika gärna kunna vara vilken annan siffra som helst. Det viktiga är att göra flera liknande bilder på samma gång. Från början hade jag tänkt att jag skulle teckna en bild varje dag, men jag har upptäckt att det är bra för mig att göra alla samtidigt. Då tänker jag mindre, låter bara pennan jobba och kan pröva flera olika uttryck på samma tema. Lite löpande-band-principen fast på ett bra sätt. I alla fall för mig som gärna tänker lite för mycket ibland.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...