26 mars 2012

En konstnärs vedermödor

Torkat målarmedium på händerna är inte så charmigt
Många är de motgångar som drabbar en stackars konstnär, särskilt en bloggande sådan. Idag har jag fått utstå följande:

Två felslag med hammaren när jag ramade in några tavlor resulterade i ett väldigt ömt finger, som jag sedan också lyckades klämma mellan ram och bord.

Färgfläckar på händerna kan jag tycka är lite charmigt, men torkat målarmedium på händerna ser bara ut som en hudsjukdom, och är mycket svårare att få bort.

En registrering av domännamn som lyckades radera hela min blogglista.

Jag var så inne i jobbet att jag glömde bort att hämta min yngsta dotter på förskolan, visserligen kom jag bara en kvart försent, men det hade lika gärna kunnat gå en timme för jag hade tankarna på helt annat håll.

Ett nej till något jag gärna ville göra, mycket vänligt sagt, men ändå ett nej. 

Nu tar jag en paus och börjar om i morgon!

2 kommentarer:

Elin sa...

Nej ibland vill det inte som man vill. Hoppas på en bättre morgondag! Kram

Elin sa...

Tack Elin! Det är bättre idag - jag gick och lade mig redan klockan nio och sov som en stock hela natten :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...