25 mars 2012

Min stil?


Som ni vet så gillar jag kreativa utmaningar och jag har den senaste tiden letat efter svenska varianter att hoppa på, men inte hittat några. I alla fall inga som handlar om skapande. Det enda jag hittat är Fabriken som har utmaningar mer inriktade mot inredning. Den senaste veckan har jag sett flera av deras medlemmar beskriva sin stil. Det har fått mig att fundera lite över min egen stil när det gäller inredning... om det nu finns någon...

Vi bor i ett gammalt hus som renoverades av min farmor och farfar på femtiotalet. Sedan vi tog över har vi försökt att återgå till den ursprungliga stilen, fast utan att vara för strikta. Vi har spikat pärlspont och målat med linoljefärg, men också lagt klinker och satt gipsskivor. En blandning helt enkelt.

Jag har letat lite i mitt bildarkiv för att hitta bilder som representerar min stil.

Köket är målat i min favoritfärg, en blågrå nyans från Gysinge byggnadsvård. Här är det också en blandning. Stommar från Ikea, luckor från en lokal snickare och handtag från Indiska.

Bollfrans på gardinen. Jag älskar bollfransar! Och pelargoner, fast jag lyckas aldrig hålla dem vid liv särskilt länge konstigt nog.

Däremot lyckas jag oftast hålla liv i Saintpaulior så dem har jag många av. Min farmor Hulda hade sådana i köksfönstret också, så jag tror att de trivs här.

Jag tycker om när det är ljust, så vi har ganska mycket vitt...

... men jag tycker också om färg och mönster.



Oftast är det dock ganska dämpade toner, och så rött. Jag älskar rött!


Och så sist men inte minst; böcker i mängder, konst (såklart!), hemmafixade projekt (lapptäcket och bordet som är ett ommålat loppisfynd) och minnen, här i form av farmors finlampa.

Det var väl allt... tror jag.


4 kommentarer:

Corrine sa...

I love the red bucket, it pops! And your book case is so organized, puts mine to shame. Lovely. xox Corrine

Maria sa...

Hemtrevligt!

Elin sa...

Corrine: My book case was organized when I took the photo... and then my children will play with the books and it will be a mess again. :)

Maria: Tack!

louize sa...

åh vilket drömhem!
ja blir avis och det där är min dröm att ha det runt om!

Tacksam för svar i mejl el hos mig då ja e otroligt dålig på att komma ihåg =(

men jag önskar ja hade din syn och stil!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...