26 februari 2012

Morgonmänniskor 26

En före detta gymnast som klagar på tränarna
Dagens morgonmänniska är tagen från sportsidorna. Det är sällan man hittar en så bra bild att teckna där, men det var i Dagens Nyheter såklart, inte vår vanliga lokaltidning. Jag har använt mina ProMarkers och en smalare svart tuschpenna, och jag börjar känna mig lite säkrare med pennorna, men jag skulle behöva fler nyanser, särskilt de ljusare varianterna. Förra veckan köpte jag en förpackning med fem pastellfärger i och det gjorde stor skillnad. Jag gillar inte när det blir så skarpt.

Det är i alla fall så kul att rita med tuschpennor igen. Jag känner mig som ett barn igen. När jag var liten var en förpackning nya tuschpennor något av det bästa som fanns. Jag kan fortfarande känna den lyckokänslan. Tur att man aldrig blir riktigt vuxen!

(Jag använde den här bilden för att göra en lite ikon i vänstermarginalen för mina morgonmänniskor. Lite sent kan tyckas när det bara är tre dagar kvar av februari, men jag har tänkt spara alla mina utmaningar där, som en påminnelse. De kanske återkommer vid ett senare tillfälle.)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...