25 februari 2012

Ett klokt citat igen


Min äldsta dotter efterlyste ett program för att redigera foton i och jag tipsade henne om Picnik, som jag har använt tidigare för att göra collage. De har haft en gratisfunktion som har varit ganska begränsad, men helt okej. Idag upptäckte vi att Picnik ska läggas ned den 19 april och fram tills dess är det gratis att använda alla deras tjänster som tidigare var för betalande kunder. Jag kunde inte låta bli att leka en aning med ett litet citat, en målning och några inklippta träd.

2 kommentarer:

Lena sa...

Bra citat.
Kollar du efter andra online redigeringsprogram så finns några förslag i min bildsal :)
http://bildlena.blogspot.com/2012/02/bildredigering-online.html
Jag har inte testat dem själv (bara mina elever) så om du upptäcker något som verkar bättre än de andra får du gärna tipsa...

Elin sa...

Tack för tipset! Jag använder Photoshop mest, men vissa saker är lättare att göra i andra program (tycker i alla fall jag!).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...