29 februari 2012

Är det solen som gör det?

Urklippta figurer som väntar på lite färg
Idag har det varit en riktigt bra dag. Solen skiner och jag hade möjlighet att sitta ut en stund mitt på dagen. Småtjejerna har fått gå på bio med farmor, medan stortjejen åkte på skoterutflykt med skidklubben (vilket betyder att jag inte behöver ha dåligt samvete över att jag vill jobba). Jag har läst på lite om bokföring och bokföringsprogram, och tycker att jag börjar förstå en aning mer än tidigare. Jag har till och med roat mig med att titta på youtube-filmer om bokföring - och tyckte att det var intressant! Vad är det som händer med mig?

Det bästa med dagen var dock ett telefonsamtal till banken. Jag ringde dit för någon vecka sedan och kände mig smådum när jag inte förstått att jag måste redovisa omsättning och resultatbudget innan jag kunde öppna ett företagskonto. Kvinnan jag pratade med då, efter att ha suttit i telefonkö en längre stund, var inte direkt otrevlig, men inte heller särskilt hjälpsam, så jag var inte särskilt positiv när jag idag ringde tillbaka. Till min stora glädje var dagens samtal en helt annan upplevelse. Ingen telefonkö, och kvinnan jag fick prata med var otroligt trevlig, hjälpsam och intresserad och förklarade allt på ett mycket bra sätt. Jag var alldeles upprymd efteråt - av bara ett banksamtal! Tänk vad så små saker kan göra för humöret!

Jag hann faktiskt också med att vara lite kreativ idag. Bilden här ovanför föreställer ett antal urklippta figurer som ska få pryda vykorten i årets DIY Postcard Swap. Än har jag inte riktigt bestämt mig exakt hur de ska se ut, men det brukar lösa sig när man väl håller på. Kanske i morgon?

1 kommentar:

Bokföringsprogram sa...

Kul att du verkar intresserad av bokföring! Du kan läsa mer om bokföringsprogram här

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...