19 januari 2012

Utrensning



Det verkar som om det just nu är rätt tid för utrensning av garderober och skrymslen. Göra sig av med gamla saker och ge plats för något nytt och fräscht. I alla fall  om man ska döma av de lådor och påsar som burits in i det här huset den senaste veckan, för det som rensas ut i andras hem har en knepig förmåga att leta sig in i mitt. Jag förstår inte hur det går till.

Häromdagen kom min svärmor hit med en låda full av färgpigment, penslar, akrylfärg och pysselsaker. Hur ska jag kunna säga nej till det? Det är ju som julafton på nytt. Och igår kom min pappa hit med mina gamla teckningsblock, vattenfärger och en hel påse med gamla brev. En riktig nostalgitripp (och nästan lite pinsamt att titta på gamla teckningar från när jag var fjorton). De sakerna måste ju självklart också få stanna.

I morse  flyttade jag om lite i målarrummet så att färgerna fick plats, breven och teckningarna har ännu inte hittat någon förvaring till, men det ska nog lösa sig. Jag måste bara klura ut vad jag ska rensa bort... och vem jag ska ge det till?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...