18 januari 2012

Vilka ska jag välja?

"Allt hänger ihop", 2012, akryl och collage på duk, 90x90 cm
Nyligen blev jag påmind om att jag ska beställa vykort till nästa utställning i april. Jag påbörjade arbetet i går kväll men var tvungen att avsluta för jag kunde inte bestämma mig för vilka motiv som förtjänar att förevigas i vykortsform. Bilden här ovanför är en av mina favoriter och skulle passa bra in på ett vykort, men sedan då?  Hur många ska jag beställa? Det kommer antagligen att vara färre besökare i år, eftersom jag ska vara i Årsunda, och jag vill ju inte sitta på en hög vykort som inte blir sålda.

Och sedan finns det ju så många andra roliga produkter... klistermärken och adresslappar och...Många beslut blir det. Vilka underbara problem jag har!

6 kommentarer:

Wenche sa...

Hej
Att ge råd är svårt, men jag vet att kvinnor och blommor är det mest populära och du har många vackra sådana bilder.Korten får du räkna med att du har med dig på utställningar flera år framåt.Det blir ju billigare ju fler kort du trycker upp.Nu mera trycker jag upp enbart
ca 200 varje gång eftersom jag har många olika kort.
kram

Elin sa...

Tack för dina tips Wenche! Ja, jag gissar att det bara är bra att ha flera olika, egentligen... Jag har två motiv kvar från förra året som får följa med i år igen. Det är ett ganska angenämt problem i alla fall att välja :)

Amandark sa...

Följer spänt och köper gärna när det finns :) Tack för svaret på bloggen.

Elin sa...

Ja, vad kul. Jag lovar att tala om när jag beställt nya.

Linda sa...

Jag tycker det här: http://www.huldasbyralada.blogspot.com/2012/01/idag-ar-det-dags.html

Elin sa...

Linda: Ja, jag har funderat över den jag också. Den var mycket uppskattad på utställningen och köptes in av konstföreningen som arrangerade alltihop.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...